26 marca 2024

Liderzy budują atmosferę współpracy, szefowie atmosferę kontroli.

Szef każe, lider inspiruje. Niby taka sama władza, a efekt końcowy niebo a ziemia.

Szef to gość, który deleguje robotę i wymaga rezultatów. Umiejętności? No jasne, że przydatne, ale on woli raczej tych, którzy słuchają . Błędy? Są karane. Atmosfera? Może być napięta, bo szef to raczej władca niż team player.

Lider to ktoś kto potrafi zmotywować twoją ekipę. On nie tylko deleguje, ale też tłumaczy po co i dlaczego robicie daną rzecz. Widzi twój potencjał i pomaga go rozwijać. Błędy? Są traktowane jak okazja do nauki. W takiej pracy jest luźniej i przyjemniej się pracuje, bo lider to ktoś, kto idzie przed wami i pokazuje drogę.

**W skrócie: **

  • Szef: wymaga i deleguje
  • Lider: inspiruje i rozwija

Pracując z liderem możesz:

  • Nauczyć się więcej
  • Czuć się doceniony
  • Pracować w lepszej atmosferze

Pracując z szefem możesz:

  • Szybciej wykonać zadania
  • Mieć jasne wytyczne
  • No cóż... może nauczyć się więcej o sobie (ale to zależy od twojego podejścia) ;)

Z własnego doświadczenia wiem, jak ważne jest to, by mieć u boku lidera, a nie tylko szefa. W swojej karierze zawodowej miałam przyjemność pracować z ludźmi, którzy nie tylko stawiali mi zadania, ale również inspirowali do działania, wskazywali kierunek rozwoju i dawali przestrzeń do popełniania błędów w kontrolowanym środowisku. Niestety, zdarzyło mi się też pracować z szefem, który zza biurka wydawał polecenia, nie wspierał zespołu i wszystkie zasługi przypisywał sobie.

Sama, będąc przełożoną, zawsze stawiałam na pracę zespołową. Uważałam, że wszyscy płyniemy jedną łodzią i wiosłujemy w jednym tempie i w tym samym kierunku. Zawsze dbałam o to, by każdy członek zespołu miał możliwość rozwoju i podejmowania decyzji. Byłam też gotowa w każdej chwili zastąpić każdego, kto wypadłby z łodzi, by ta mogła płynąć dalej.

Praca z liderem to nie tylko większa satysfakcja, ale też szansa na szybszy rozwój i osiągnięcie sukcesu. Jeśli więc masz wybór, wybierz pracę z liderem, a nie z szefem.

Pamiętaj:

  • Liderzy inspirują, szefowie delegują.
  • Liderzy rozwijają, szefowie wymagają.
  • Liderzy budują atmosferę współpracy, szefowie atmosferę kontroli.

Wybór należy do Ciebie!

Strona zrobiona w WebWave.